Zadzwonili z fałszywego banku. Mieszkanka gminy Wojciechowice straciła 24 tysiące złotych.

Zadzwonili z fałszywego banku. Mieszkanka gminy Wojciechowice straciła…

Podziel się:

Oceń:

24 tysiące złotych straciła w środę 36 – letnia mieszkanka gminy Wojciechowice w powiecie opatowskim. Kobieta, jak twierdzą policjanci, uwierzyła oszustowi, który podszył się pod przedstawiciela jednego z popularnych banków. Wiarygodność sprawie dodawał dzwoniący do kobiety numer infolinii, pod który również podszyli się przestępcy.

Jak opisują opatowscy policjanci, w środę, w godzinach popołudniowych 36 – letnia mieszkanka gminy Wojciechowice otrzymała telefon, w którym rozmówca podał się za przedstawiciela jednego z popularnych banków.

- Fakt ten uwiarygodnić miał numer telefonu przypisany do infolinii tego właśnie banku, pod który w rzeczywistości podszyli się przestępcy. W rozmowie, mężczyzna poinformował zgłaszającą, że osoba o innych danych personalnych chciała złożyć wniosek o kredyt w jej imieniu oraz pobrać część pieniędzy z jej konta bankowego. Rozmówca zapewnił również, że sprawa ta została już zgłoszona na Policję, a czynności procesowe są już prowadzone - opowiada młodszy inspektor Katarzyna Czesna - Wójcik, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Opatowie.

- Przeciwdziałając utracie tej gotówki kobieta musi zaciągnąć w banku kredyt, aby zamknąć poprzedni rachunek i zakończyć tamtą operację, która rzekomo miała być powodem tej rozmowy. Nieświadoma tego, że właśnie pada ofiarą przestępstwa, 36 – latka poszła do banku, gdzie postarała się o kredyt w kwocie 24 tysięcy złotych. Wypłaconą gotówkę, według instrukcji na bieżąco podawanych przez telefon, w rozbiciu na mniejsze kwoty wpłaciła w innym mieście przy użyciu wpłatomatu na podstawie kodów blik, podanych przez oszusta - opisuje policjantka.

Według mundurowych, podczas wszystkich czynności realizowanych przez 36 – latkę, pozostawała ona w ciągłym kontakcie z przestępcami, a połączenie telefoniczne trwało do momentu wpłaty ostatniej transzy.

Po wpłaceniu całej gotówki rozmówca rozłączył się. Kobieta po zakończeniu połączenia zadzwoniła na właściwą infolinię banku, gdzie dowiedziała się, że mężczyzna o podanych przez nią personaliach nie pracuje. Wtedy dopiero zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa.

Ta metoda oszustwa określana jest mianem spoofingu. Spoofing polega na podszywaniu się pod kogoś lub coś w celu oszukania sieci lub osoby.

Policja przypomina

Kiedy kontaktują się z tobą przedstawiciele instytucji finansowych, pomocowych czy służb to po zapoznaniu się z sytuacją, którą przedstawiają telefonicznie, rozłącz się i wybierz na klawiaturze telefonu numer infolinii instytucji, którą podają rozmówcy i potwierdź, czy sytuacja taka faktycznie miała miejsce. Może to uchronić cię przed utratą twoich pieniędzy.

Telewizja STV.PL | [email protected]

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu STV.PL. TOP CREATIVE Sp. z o.o. z siedzibą w 27-530 Ożarów, Osiedle Wzgórze 16/25 jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe