Likwidacja przejścia ma poprawić widoczność i bezpieczeństwo

Likwidacja przejścia ma poprawić widoczność i bezpieczeństwo  Fot. Telewizja STV.PL

Podziel się:

Oceń:

Przejście dla pieszych na ulicy 1 Maja w Opatowie zostało zlikwidowane na wniosek policji. Czy likwidacja popularnej „zebry” poprawi stan bezpieczeństwa drogowego w tym rejonie, można się zastanawiać. Zapewne upłynni ruch samochodów, a pieszym wydłuży przemieszczanie się na drugą stronę jezdni. O przyczyny zmiany organizacji ruchu w rejonie „starego” dworca PKS zapytaliśmy GDDKiA.

- Przedmiotowe przejście dla pieszych zostało zlikwidowane na wniosek Wydziału Ruchu Drogowego KW Policji wystosowany w czerwcu po analizie stanu bezpieczeństwa w tej lokalizacji.

Odcinek drogi krajowej, na którym zlokalizowane było przejście dla pieszych, charakteryzuje się bardzo dużym natężeniem ruchu, w tym również pojazdów ciężkich, które często stojąc w korku bezpośrednio przy przejściu w znacznym stopniu ograniczały widoczność innym uczestnikom ruchu, w tym pieszym. Przez to piesi nie mieli możliwości sprawdzenia, czy drugą połową jezdni nie nadjeżdża samochód, a kierowcy nie widzieli pieszych zbliżających się do przejścia. W celu zwiększenia pola widoczności w ubiegłym roku w obrębie przejścia została wprowadzona zmiana organizacji ruchu polegająca na odsunięciu od przejścia linii zatrzymania P-14 na odległość 4 metrów od przejścia. Niestety wprowadzona zmiana nie wpłynęła w tym przypadku na poprawę widoczności w obrębie przejścia, ponieważ wielu kierowców nadal zatrzymywało tuż przed przejściem lub nawet na samym przejściu.

W czerwcu została przeprowadzona wizja lokalna w terenie przy udziale przedstawicieli Komendy Powiatowej Policji w Opatowie, KW Policji w Kielcach oraz przedstawiciela GDDKiA w sprawie wniosku o likwidację przejścia. Analiza lokalizacji przejścia dla pieszych wraz z uwzględnieniem istniejącego zagospodarowania i otoczenia drogi oraz obowiązującej organizacji ruchu na odcinku ok. 200 m. wykazała, iż nie ma możliwości wprowadzenia zmian organizacji ruchu, które w sposób efektywny poprawiłyby widoczność, a tym samym bezpieczeństwo na przejściu. Rozważana była nawet możliwość sygnalizacji świetlnej, jednak w tym przypadku takie rozwiązanie nie byłoby wskazane ze względu na lokalizację przedmiotowego przejścia w bliskiej odległości ok. 90 m od skrzyżowania DK 74 z DK 9 z sygnalizacją świetlną. Budowa kolejnej sygnalizacji świetlnej spowodowałaby znaczne zmniejszenie przepustowości przejazdu przez ten odcinek i wydłużyłaby korki. Pod uwagę zostały również wzięte dane Policji dotyczące zdarzeń drogowych na tym przejściu, do których doszło w ostatnich trzech latach, a w których zginęły 3 osoby. Celem zmian było zatem zwiększenie bezpieczeństwa pieszych poprzez przekierowanie ruchu pieszego na dwa znajdujące się w pobliżu przejścia dla pieszych, znacznie bezpieczniejsze pod względem widoczności (w tym jedno z sygnalizacją świetlną). Aktualne zabezpieczenia przejścia mają charakter tymczasowy, docelowo zamontowane zostaną wygrodzenia U-12 – odpisała Małgorzata Pawelec – Buras z kieleckiego oddziału GDDKiA.

Trzeba mieć nadzieję, że zmiana rzeczywiście poprawi stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w tym rejonie Opatowa. 

 

Jerzy Strzyż | [email protected]

Zdjęcia (4)


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu STV.PL. TOP CREATIVE Sp. z o.o. z siedzibą w 27-530 Ożarów, Osiedle Wzgórze 16/25 jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe