Konferencja regionalna na temat patriotyzmu gospodarczego w Polsce, w tym w szczególności w województwie świętokrzyskim

  • 30.06.2021, 13:49
  • Artykuł sponsorowany
loadingŁaduję odtwarzacz...

Podziel się:

Oceń:

Pierwsza z kilku konferencji regionalnych zaplanowanych w ramach projektu „Polski patriotyzm gospodarczy, czyli 100 lat Made in Poland na przykładzie województwa świętokrzyskiego” już za nami. Przypomnijmy, że realizatorem projektu jest Fundacja Solidarności Społecznej Amigos, która całe przedsięwzięcie realizuje w partnerstwie ze Świętokrzyskim Instytutem Samorządu Terytorialnego.

W ramach projektu przewidziane jest kilka działań. Jednym z pierwszych działań był otwarty konkurs na najciekawszą polską markę i produkt rodzimy z okresu ostatnich 100 lat, ze szczególnym uwzględnieniem produktów z okresu międzywojennego, które pochodzą z województwa świętokrzyskiego.

- Jest to pierwsze z działań w naszym projekcie. Bardzo nam zależało na znalezieniu i przypomnieniu jak największej liczby naszych cennych i unikatowych marek i produktów lokalnych - wyjaśnia Małgorzata Gadawska, prezes  Fundacji Solidarności Społecznej Amigos.

Na minionej konferencji regionalnej prezes Fundacji Solidarności Społecznej Amigos poinformowała, że poza organizowanymi konferencjami w ramach projektu w kolejnych działaniach znalazły się również wywiady z przedsiębiorcami oraz konsumentami oraz debaty regionalne. 

W czerwcu odbyła się pierwsza z konferencji regionalnych na temat patriotyzmu gospodarczego w Polsce, w tym w szczególności w województwie świętokrzyskim. Online z przedsiębiorcami z regionu świętokrzyskiego spotkali się: poseł Agata Wojtyszek, europoseł Adam Jarubas oraz Anna Paluch, zastępca dyrektora ARiMR w Kielcach. 

- W patriotyzmie gospodarczym powinniśmy szczególnie zwrócić uwagę na rolnictwo i produkty lokalne  - mówiła poseł Agata Wojtyszek.

- Dziękuję za taką idee. To ważne, żeby promować nasze lokalne, dobre produkty. Państwo nie może być w kwestii produktów lokalnych obojętne, musi aktywnie wspierać rolnictwo i przetwórstwo – powiedział europoseł Adam Jarubas.

- Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa stara się aktywnie wspierać rolników oraz zwracać uwagę na lokalne produkty, które doskonale wpisują się w idee patriotyzmu gospodarczego – mówiła Anna Paluch, dyrektora ARiMR w Kielcach.

Konferencja rozpoczęła się od prezentacji projektu  przez prezesa Fundacji Solidarności Społecznej AMIGOS – Małgorzatę Gadawką oraz prezesa Świętokrzyskiego Instytutu Samorządu Terytorialnego – Grzegorza Orawca. 

W kolejnym punkcie programu konferencji znalazły się wystąpienia przedsiębiorców, którzy podzielili się z uczestnikami spotkani swoimi doświadczeniami. W temacie  produktów lokalnych i ich promocji wypowiedzieli się m.in. Agnieszka Baxter, która opowiedziała o słynnej śliwce z Szydłowa oraz Szymon Płusa, który poruszył temat nowości i odniósł się do uprawy topinamburu. 

Konferencja zorganizowana została w ramach projektu „Polski patriotyzm gospodarczy, czyli 100 lat Made in Poland, na przykładzie województwa świętokrzyskiego” dofinansowanego ze środków Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA na lata 2017-2022 w ramach Programu Dotacyjnego „NIEPODLEGŁA”.

 

 

Artykuł sponsorowany

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu STV.PL. TOP CREATIVE Sp. z o.o. z siedzibą w 27-530 Ożarów, Osiedle Wzgórze 16/25 jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe